fredag, oktober 31, 2008

Fredag kväll


Nu är det fredagskväll och jag sitter och njuter av en äppeldryck och träningsvärk. *ler*. Allt går efter planerna och jag är fortfarnade otroligt pigg - kan även tillåta mig att vara lite trött och vila, det är ju en stor påfrestning för kroppen detta. Âr varje dag ute och går i korridorerna och vi tar en hel del trappor, skönt att känna att att anfåddheten är p g a dålig kondition och inte hjärtproblem, det är en underbar känsla, samtidigt blir jag lite otålig så sköterskorna får påminna mig om hur många dagar det är sen jag blev opererad och då ger jag mig *ler*.. Min biopsi idag visade ingen avstötning så nu har man "släppt" mig lite friare, jag kan gå ut från avdelning med sällskap men det behöver inte vara sjukhuspersonal...

När det gäller talet så oj, oj, oj vad jag tar igen alla månader som jag inte kunnat snacka....*ler* A behöver verkligen lite lugn då han åker hem på kvällen, men det är bara så skönt att kunna prata utan att bli anfådd.. Har så mycket roligt att berätta, tycker i alla fall jag.*ler*...

Livet är bara för underbart! (även med träningsvärk)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du blev nollad på biopsin. Hur många biopsier skall man göra sen man fått ett nytt hjärta? vad härligt det låter när du skriver att du kan prata utan att bli anfådd!/Kram

Bibbis historia sa...

Kajsa; i Norge tror jag det är 8 biopsier, en i vecka till att börja med, sen glesas det ut t ill varannan vecka, månad, månader och halvår och år... Sen beror det lite hur man mår också, kanske man behöver en biopsi om man får olika symtom som inte kan förklaras.

Anonym sa...

Hei Bibbi!

Hjertelige gratulasjoner med ditt nye hjerte fra gamle venner av Andri på Island. Vi möttes i svömmehallen en gang når dere var her sammen. Fikk blog-adressen din fra Gudmundur og sitter nå med en klump i halsen og leser. Hvor stort dette må föles, lykke til på veien videre!! Og hils til Andri fra Kristjan & Hrefna

Bibbis historia sa...

Kristjan & Hrefna: Takk för kommentaren och jag kommer mycket väl ihåg, andri hälsar så gott. Nästa gång vi kommer till Island så får vi ses igen. Klem fra Norge.