fredag, oktober 10, 2008

Glädjetår


Nu gråter jag en glädjetår för min svenska bloggvän Nina som precis har fått det magiska telefonsamtalet, du kan nu komma - det finns ett hjärta till dig!
Hon har stått på väntelistan i lite över en månad och har kämpat med Simdax var 7:e dag och nu äntligen kan hon se framåt igen och få sitt liv tillbaka.

Samtidigt så kan jag inte låta bli att bara gråta, tårarna rinner och jag tycker synd om mig själv -jag har stått på denna lista i över 6 månader och vill också få mitt liv tillbaka. Börjar tvivla på att det kommer något hjärta till mig. Även om det visar sig så att mitt hjärta blivit starkare p g a medicin så tänker jag inte leva ett sådant liv jag har nu - det är inget liv...

En jobbig känsla att både ha glädjetårar för det unnar jag henne samtidigt som mina tårar är sorgetårar.....

Grattis Nina av hela mitt hjärta!!!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

Maggan sa...

Hallå där hjärtat!
Den som väntar på något gott hrmf.. ja du vet hur det är. Men snart är det med all säkerhet även din tur.
Jag blev så GLAD och jag såg det först hos dig och skuttade över till Nina.
Jag skuttade upp ett snäpp och känner mig upprymd å hennes vägnar.
Gud så spännande... måtte allt gå hennes väg nu.
Puss på dig

GAWO sa...

Hei.
Via RuneE sin blogg finner vi fram til deg. Ønaker deg alt godt og også en fin fin helg.
Hilsen fra Norge :-)

Klara sa...

Hei!
Har lest bloggen din fra start til nå. Selv om mye er ulikt, så kjenner jeg meg igjen i din livsglede og vilje til å leve.
Stå på!

Rune Eide sa...

Det var hyggelig for din venninne - snart er det din tur!!!