måndag, oktober 13, 2008

Längtan!


Mina 2 prinsar längtar jag så otroligt mycket efter
Längtan att höra ordet mamma inom samma hus.
Lägtan att sitta vid middagen och höra hur deras dag har varit.
Längtan att vara delaktig i läxor och jobb.
Längtan att stötta och hjälpa dem.
Längtan till att ha diskussioner samt uppfostran.
Längtan att bara sitta och titta på dem då de inte ser.
Längtan till att finnas till på träningar och match.
Längtan till att kunna komma på skola och visa stötta.
Längtan att visa dem att de är viktiga.
Längtan till att ge dem massor med kramar och pussar.
Längtan till att inte bara prata i telefon och via datorn.
Längtan att visa dem kärlek.
Längtan till att träffa dem och vara frisk.
Längtan till förmana och ge beröm.
Längtan till vägleda och få dem att förstå att vuxna älskar dem.
Längtan till att bara krypa ihop i soffan med dem.


Idag bor de med sin pappa och de har de bra där men min längtan som mamma kommer alltid att finnas där, jag vet att de vet att jag älskar dem över allt annat och vill så gärna bli frisk så vi kan göra en massa både tråkiga och roliga saker. Just nu så kan inget planeras och snart kommer jul och nyår och jag har absolut ingen aning om vad sker. Jul ska man fira med sin familj och jag kan inte planera något.
Oj vad mycket pussar och kramar de ska få då vi träffas. Detta är något som är jättejobbigt, att vara utan sina "barn".

Älskar Er!

2 kommentarer:

Rune Eide sa...

Nydelige tanker - som du skal få sette ut i livet.

Marina sa...

Hejsan!
Hoppas att du har en bra dag och jag tänker på dig. Vilken fin kärleksförklaring som du gav till dina barn. Men ibland måste man göra det bästa av situationen och det har du gjort. Starkt gjort av dig.
Många kramar från Marina