söndag, oktober 26, 2008

Underbara söndag!


Ja, vad ska jag börja *ler* inte ska jag skriva allt just nu men lite i alla fall.
Att från ena dagen få ett telefonsamtal som säger att "nu kan du komma" och vara på sjukhuset och bli bemött från första stund av helt underbar personal på akuten som gjorde i ordning mig till narkosläkare, kirurg, medicinare till att ligga i sängen och inte ens komma ihåg att nu somnar jag visst (allt gick så fort-han aldrig bli nervös. Vaknade samma natt, på morgonen satt jag på sängkanten och tvättade mig och stog en stund vid sängen. Lite jobbigt måste jag tillstå med alla slangarna men de försvann fort.
Och då de försvann så var jag snabbt på benen och tog mig en promenad med fysoterapeuten, hon tyckte nog det var lite snabbt *ler* (men ni som känner mig vet).
Sitter nu på mitt rum och har fått igång PC så jag kan ha lite kommunikation med omvärlden. Som ni förstår så mår jag som en prinsessa men denna har fördelen att ha många fina prinsar runt omkring sig, mina barn, min mans son, MIN MAN, mitt hjärta kallar jag också min prins - så vad är en bal på slottet mot vad jag har *ler*. Oj, Oj, Oj,.

Nu ska den långa rehabiliteringen börja och jag ser framemot den men vet också att den kommer bli jobbig, men längtar att känna livet i kroppen igen att kroppen orkar och vill det min hjärna vill. Jag LOVAR jag ska lyssna på läkare och sköterskor och inte vara frisk i går. Ska ta detta med ro och be dem hålla hårt i denna Duracell-kanin *ler*. Har igår börjat dela mina egna mediciner som sen kontrolleras av sköterskorna, fick A+ igår *ler*. Då jag menar den långa rehabiliteringen så menar jag både den psykiska och fysiska - satt igår och tittade ut genom fönstret och såg en liten fåger - tårarna bara strömmade ner för mina kinder (jag lever, jag ser en fågel) tur att jag är inomhus annars hade säkert någon skickat mig till psyk *hehe*.

Jag längtar så efter mina söner nu, se dem och pussa dem - har pratat med dem i telefon och de är jätteförvånad att jag låter så pigg. Tror de förstår då de ser mig. Ska försöka få hit dem på något sett - men med skola och jobb i Svergie måste det pusslas lite.

7 kommentarer:

FO - 2 sa...

Gratulerer! :)))))))))))
Jeg er så utrolig glad på dine vegne!
Du befinner deg nok i en stor boble av mange tanker, følelser og lykkerus akkurat nå.
Ønsker eg ALT GODT fremover!
God og varm klem fra meg.

Maggan sa...

Av alla UNDER att även du skulle få ditt hjärta denna månad är bara så fantastiskt att det inte är sant. Jag undrade vart du tog vägen, men fick ju sen höra av Nina att även du var opererad.
Jag gråter när jag läser det du skriver, gråter av glädjen att du har fått ditt hjärta och att du verkar må så gott.
Ja du, nu börja rehab för dig och ta det lugn, du har hela livet på det!! :) Jag är själv en bråttom person så jag vet hur svårt det kan vara...
Massa Puss o Kram

Unknown sa...

Gratulerer, og endelig!!!
du aner ikke hvor glad jeg er for a h;re det!

Anonym sa...

Gratulerar från mig som hittade hit via Nina!

Anonym sa...

hejsan=))

du anar inte hur glada vi är för din skull=))
vi ler med hela hjärtat...
nu kan det bara bli bättre=))
//Heidi och Stig

Anonym sa...

Hej vännen!
Vad underbart att höra att det går så bra för dig! Jag är så otroligt glad att du fått en ny chans i livet med ett nytt hjärta. Du finns i mina tankar varje dag.
Kramar i massor

Rune Eide sa...

Du er på vei - det er slik det føles når oppover veien starter. Litt opp og ned men rette veien går det- Stå på!