söndag, oktober 05, 2008

Söndag

En dag till på permission, ringde till avdelningen igår och pratade om att jag misstänkte mina läkemedel att jag mår så dåligt, läste om biverkningarna. Hon frågade om jag inte skulle komma in då hon hörde hur andpusten jag var men lovade att blir jag värre så kommer jag. Hon skulle även notera i mina papper att jag ringt.
I morgon är min läkare där - som är jättebra, det är all personal på Buskerud lasarett som jag träffar.
På Storsjukhuset upplever jag att det är så mycket personal så den ena handen inte vet vad den andra gör och sen är jag inte ett papper eller rumsnummer utan en människa som känner min egen kropp..

Efter alla funderingar som jag hade igår så fick jag självklart problem med sömnen i natt - även om jag tog min nattmedicin, hjärtat var också lite oroligt - hade en puls på 100. Låg och tittade på en film som jag tror att jag är den enda som inte sett. En officer och en gentlemen, ok den var bra men inte så bra som alla säger. *ler*

ônskar man kan få ordning på varför jag mår som jag gör. Tänk att kunna orka så mycket som mitt hjärta orkar.. Litar fullständigt på att min läkare finner ut av detta. Personalen på den avdelningen jag är på med int vill jag ge en massa rosor - är nog en ganska envis och bestämd patient och de är lika underbara hela tiden..

Inga kommentarer: