måndag, oktober 27, 2008

Träning

Idag har sjukgymnasten varit här, det behövdes. Från att tänka vad är detta för barnsliga övningar till att utföra dem och vara helt slut..hm hm, tror jag hade bättre kondition än vad jag har men nu ska jag i alla fall göra dessa övningar ett antal gånger om dagen. Har även varit på lung-rtg - gick dit (jippi)orkade det. Läkarna har även gett mig en hel del vätskedrivande så överskottet av vattnet som jag har i kroppen ska försvinna. Har en pacemaker som har reglerat det nya hjärtat i ett lite högre tempo än vanligt, idag kopplade läkaren över pacemakern till mitt eget hjärta. Då han sa nu är det DITT hjärta som slår så blev det så stort - MITT Hjärta(någon har gett mig sitt hjärta som nu har blivit MITT, tack så oändligt mycket, fy nu börjar jag gråta igen). Men det är bara SÅ Stort.
Pacemakern kommer jag ha kvar ett tag till som en liten säkerhetsventil och extrahjälp om det skulle behövas...

Jag måste också få säga grattis på födelsedagarna till min bror och svägerska, tyvärr har jag inte hunnit skickat något kort till ER men HIPP, HIPP HURRA från oss i Norge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas många tänker på att anmäla sej till donationsregistret! Jag gjorde det när jag fick mitt hjärtebarn. Stort grattis till DITT nya hjärta!/Kram

Rune Eide sa...

Jege husker godt alle ledninger og slanger - det var umulig å vaske eg skikkelig! Til slutt pakket en sykepleier av den gamle garde (=engel) all elektronikken inn i glad pack satte meg i dusjen og spylte ned. Det hjalp!