tisdag, oktober 28, 2008

Till Min Donator och hans familj!


Jag har tänkt länge vad jag ska skriva och hur jag ska symbolisera det jag fått av Er. Ni vet inte vem jag är och jag vet inte vilka ni är men vill i alla fall försöka sätta ord på alla de känslorna som bubblar inom mig av lycka och samtidigt sorg.
För att jag skulle få min lycka skedde något tragiskt med någon annan - den personen samt familjen mitt i sin sorg tog ett bestlut om att donera organ. Den dagen räddades ett liv, Mitt, det kommer jag vara så oändligt tacksam för och bära det med stolthet och värdighet och aldrig glömma!

Jag vill att ni ska veta att ni har gett denna gåva till en aktiv och medmänsklig människa som ska ta väl hand om det.

Vill också uppmuntra till alla att ta ställning till organdonation - i alla fall börja diskutera dessa saker med era nära och kära. Vet man inte kan det vara ett jobbigt beslut att ta. Jag är i alla fall glad att min donator och hans familj tog det beslutet som de gjorde det räddade mitt liv.

7 kommentarer:

Rune Eide sa...

Et vakker bildet, et vakkert innlegg, en vakker tanke - jeg slutter meg helt til.

Klara sa...

Vakkert. *tårer i øynene*

Anonym sa...

Så fina och kloka ord.

Unknown sa...

En veldig viktig tanke...en som alle bør ta stilling til, for man vet aldri når man måtte ta en avgjørelse...fort...selv om alle ønsker og tror at man er uovervinnelig og usårbar.

Anonym sa...

Utrolig beskrivende og vakkert skrevet! Sitter med tårer i øynene for at livet DITT ble reddet av sorgen, det er bare så intenst å tenke på! Du og dine, pluss oss andre rundt deg, kommer til å være evig takknemlige for den personen som ofret sitt hjerte for deg, min venn.

Anonym sa...

Gratulerer med ditt nye liv, og takk for din oppmerksomhet til donoren.

Anonym sa...

Nok en gang renner tårene over når jeg leser det du har skrevet. Sant som du sier,noen dør men andre får livet på nytt i gave, og denne gangen var det heldigvis deg, noe jeg er utrolig takknemlig for:)