måndag, april 13, 2009

Annandag påsk

Gårdagen var mycket trevlig, kombinerade nytta med nöje *ler*.
Gick ut och började rensa i syrenträdet, många kvistar klipptes ner. Sen gick jag runt och började med framsidan, såg, yxa och sax. Fick hjälp av Andri och Yngvar med två stora gamla buskar med stora rötter - nu är de borta - skönt. Håller nu på att klippa ner alla Ölandstok - är säkert inte nerklippt på 10-15 år, hann inte göra allt igår men ska se om regnet kan avta idag så jag kan fortsätta.
Det jag saknar från Sverige är Valborg (majbrasor) då hade vi kunna elda upp alla kvistar och grenar men det får vi inte i Norge så nu får jag samla allt i svarta sopsäckar lite mera jobb men det blir bra då allt är klart.
Idag blir en lugn dag, ska som sagt försöka fortsätta med buskarna på framsidan - men tar det lugnt.
I morgon är det dags för frisören igen, då ska jag göra slingor i håret - får se om jag kan få bra råd ang färg.
Ha en skön sista påskdag!

3 kommentarer:

Orchid sa...

Så duktig du är på att rensa i trädgården! Det är ju så kul! Jag älskar trädgårdar och jobbet som hör till!
Du får berätta om dina slingor när det är klart!
God fortsättning på påsken!
Ingegerd

Danne sa...

Låter som du fått mycket gjort. Känner mig mycket bättre i magen idag faktiskt. Man kan vara sjuk på många olika sätt men magsjuka är nog värst tror jag. Skönt att det är över för den här gången. Hoppas du får en bra dag i alla fall.

Mvh Danne

bloggberta.blogg.se sa...

Hoppas ni har blivit av med all snö. Var på Kolbotn i påsken hos min pappa och all snö försvann nästan. Så nu är det vår även hos er. Kram, hoppas du mår bra. Lycka till med slingorna. (Stripene)