torsdag, april 23, 2009

Sliten men så skönt


Några har frågat mig varför jag håller på så mycket ute; jo så här är det - i april förra året så köpte vi detta hus, allt blev inflyttat i det inklusive mig (då jag var så sjuk), förra sommaren såg vi allt som vi ville göra och hur vi skulle vilja ha det hos oss men då varken tiden eller orken fanns (ville bara överleva) så realiserar vi våra planer i år med en del som vi önskar att göra såsom vi vill ha det hos oss. Idag har Andri påbörjat arbetet med en terass till på framsidan av huset, jag håller på att anlägger rabatterna/blomsterbäddarna på framsidan och både för Andri och mig är det tungt - riktigt grovarbete då allt var igenvuxet. Vi är på god väg och vi kan se resultatet framför oss (inom snar framtid). Mycket tungt kroppsarbete som tar längre tid än vad man tror. Det känns bara så otroligt skönt att kunna använda kroppen, får väl räkna detta som träning det också fast jag njuter också .. Skapa vårt hem och vårt område med terasser och blomster. Vårt lilla paradis på jorden.

1 kommentar:

Orchid sa...

Så roligt för dig att må så bra att ni kan förverkliga era drömmar med nya huset. Nu mår du bra och orkar göra fint samtidigt som du "tränar" din kropp!
Jag unnar dig verkligen att orka göra fint!
Ingegerd