lördag, april 18, 2009

Trädgårdsarbete


Gårdagen bjöd på arbete i trädgården nästan hela dagen. Jag kom helt plötsligt på att jag ville kantbeskära en del av gräsmattan (vid en rabatt). Jag började och hade glömt bort att jag inte har en muskel i kroppen - jag slet och kämpade med denna gräsmatta, pustade och stönade. Till slut var jag tvungen att be Andri hjälpa mig - oj vad svårt (jag skulle ju göra detta själv). Han blev klar på 30 minuter med något som jag påbörjat och hållt på med i 2 timmar *hehe*, är jag svag eller.... Ja, planer har jag och jag påbörjar men det ser ut som stackars Andri får avsluta mina planer..men tur han håller med mig i det jag vill ha gjort i trädgården. Vi tar en sak i taget och då vi är klara så blir det så bra,hoppas jag.
Idag ska jag ta de lugnt - läsa en bok och njuta av allt kroppsarbete jag gjorde igår. Har jag lust/ork så ska jag ordna lite i rosrabatterna - ge rosorna lite näring och ny jord.

Appropå frisören, det blev inga blå slingor utan normalt ljusa *hehe* jättenöjd med håret nu!

1 kommentar:

Danne sa...

Visst är det skönt med lite trädgårdsarbete. Man blir så nöjd efteråt när det blir fint. Ville i alla fall bara kika in och önska dig en riktigt trevlig helg.

Mvh Danne