tisdag, april 14, 2009

Slingor/striper


Då var det dags för frisören idag igen - 2 gången på två veckor - detta blir dyrt *hehe*. Kanske kommer jag välja en färg såsom bilderna eller så tar jag en standardfärg. Tror jag ska vara snäll så inte min man får hjärtinfarkt om jag kommer hem med blåa slingor/striper.
Gårdagen bjöd på en regnig dag - men vad gjorde det då vi hade regnkläder på oss - ut med yxan och sågen och klippa/hugga/såga ner allt som jag ville ha bort. Grannarna trodde nog inte vi var riktigt kloka då vi var ute i ösregnet *hehe* men nu är vi i alla fall klara med det, nu skulle jag bara vilja elda upp allt och jag kan lova er att det skulle bli en stor majbrasa - men det får vi inte här i Norge så det är bara att binda ihop allt och köra iväg till återvinningen med detta.
I morgon så har jag EU-kontroll/besikiktning av mig och hjärtat i Oslo. Får se om de finner något - sista månaden, efter muskelvärken, har haft lite hjärtklappning, högt blodtryck, tungandad då jag går samt att jag har samlat på mig lite vatten i kroppen igen (lite hjärtsviktssymtom). Inget som kan justeras tror jag men skönt att ialla fall kontrollera detta och hur hjärtat fungerar med biopsi. Samt att jag ska ta upp detta ang min sömnlöshet.Ska även prata om att komma till rehabiliteringsklinik (Ferring - tror jag det stavas) till hösten. Då kan jag på ett annat sett justera det sista samt prata om återgång till arbeteslivet,vilket arbete, stresshantering och hur mycket jag vågar belasta hjärtat när det gäller den fysiska biten. Det är ett uppehåll på en månad och jag tror jag skulle hjälpa mig mycket.

1 kommentar:

Orchid sa...

Jag ska hålla tummarna för dig i morgon när du kollar att allt är bra med hjärtat! Det får inte vara något tokigt nu, när du börjar må ganska bra!
Lycka till!
Ingegerd