tisdag, april 28, 2009

Pust, pust, pust


Jaha, då har man väntat till sista minuten igen..... Tidigare år har det inte varit så svårt, bara gått in på datorn och tryckt ok eller inte gjort något alls.
Detta året med hjärtsjukdom mm har det blivit en hög med papper, något jag skulle ha gjort mye tidigare. Gör jag det, NEJ, jag tror ju att det bara är att "choffsar" ihop, allt skulle ju varit så om jag varit frisk och gått på 1 timma... Nu har jag hållit på att sortera, skrivit och dokumenterat sen kl 14.00 (med hjälp av Andri). Helt plötsligt så blir man så medveten om alla extrakostnader som vi haft i och med min sjukdom, oj, pust och stön.. Konstigt att man inte står på gatan och är hemlös då man ser dessa siffror....sen räknar man ut vad man får tillbaka och då skrattar jag bara... Är det värt att lägga ner allt jobb och sen bara få 28% tillbaka, jävla dålig timlön om man räknar ut på hela året... *hehe*, men jag ska vara nöjd om detta går igenom.

Nu är det nästan klar och och klockan är mycket, nästa år ska jag vara bra förberedd, redan nu ska jag fixa en speciell mapp...

Vad behöver jag nu; jo massage, mat, ett glas gott vin och en underbar avkoppling med en bra bok.... SKA ALDRIG VÂNTA TILL SISTA MINUTEN IGEN.....

1 kommentar:

Roar sa...

Vigdis har alt begynt på neste års selvangivelse for meg.