fredag, april 10, 2009

Den långa fredagen


Gårdagen bjöd på årets påsk-krim på bio, Män som hatar kvinnor - det var en mycket bra film som jag kan rek. Idag så har vi långfredag - jag kommer ihåg då jag var barn så var denna dag så lång så låång. Allt var stängt och inte en människa var ute - förrutom alla barn som skulle ta ut sina cyklar, det var ett vårtecken. Nu då jag bor i Norge så är allt stängt också men dagen känns inte lika lång. Idag ska vi ha ett vännepar på middag, det blir påskinspirerad mat, Bibbi special *hehe*.
En god fortsättning till er.

1 kommentar:

Orchid sa...

Ja, långfredagen var en trist historia när man var barn! Jag hade finklänningen på, det var välstädat överallt och man fick nästan inte röra sig. Vi hade ingen TV, vi fick inte gå på bio! Huh, vilken lång dag!
Hoppas du får en trevlig dag!
Ingegerd