måndag, april 27, 2009

Tjuren Ferdinan


Nu har jag gått lite på högvarv några dagar. Alla intryck från butiker, från klädesbutiker till byggvaruhus och fliseførettningar. Min hjärna kokar/huvudet är som ett duracellbatteri av alla intryck samtidigt är det helt underbart men samtidigt så går jag nu lite på överskott. I morgon måste jag till storsentret och inhandla lite inför min yngsta son och hans flickväns ankomst på onsdagkväll, han fyller också 15 år på måndag som vi ska fira på lördag (då dem åker hem på söndag).

Samtidigt håller jag på att planera den årliga traditionella sommarfesten hos oss, vi har alltid den runt Svenska nationaldagen, förra året så var jag sjuk och planerade bara festen, några väninnor och Andri genomförde alla arbetsuppgifterna samt att de placerade mig inne i ett hörn så jag inte kunde göra något, det var skönt, härligt att ha alla vänner runt sig och se att de hade så trevlig (det hade jag också). Detta år så blir jag värdinna igen och det ska bli skönt, men just nu lämnar jag denna fest till mitten av maj..

Skulle bara vilja göra som tjuren Ferdinan, sitta under ekträdet och lukta på blommorna och läsa en god bok. Ja, jag erkänner att jag är lite sliten och det är stort...

Inga kommentarer: