torsdag, april 02, 2009

Solhatt


Detta trodde jag aldrig att jag skulle skaffa mig men nu är det i alla fall gjort, fast jag har en "hästman" till hår (tjockt och långt)! jag hoppas jag kan vänja mig till den. Har även varit på apoteket och införskaffat mig solkräm, faktor 30 och 50. Jag som aldrig använder solkräm i vanliga fall + att jag blir brun i solen och inte röd.
P g a immunhämmande medicinerna som jag står på ska jag vara försiktig i solen och använda solskydd, pratade med en hudläkare idag som anbefallde den solskyddsfaktor jag har införskaffat. Nu tänker jag inte bli övernervös då jag är i solen men det lilla jag kan göra ska jag göra för att skydda mig mot eventuell risk som immundämpande medicinerna och solning kan ge på sikt.
Samtidigt är det en härlig känsla att införskaffa dessa, det innebär att sommaren kommer och våren är här (fast vi har mycket snö kvar). Igår och idag har jag suttit ute på altanen/terassen och läst en bok och njutit av solen, det är vårtecken det!
Märker att jag blir mycket fortare brun nu än tidigare.

4 kommentarer:

Orchid sa...

Ja, använd solskydd så du inte äventyrar något i din behandling. Huvudsaken är ju att du kan njuta av vår och sommar utan skador!
Kram!
Ingegerd

Unknown sa...

Det ville bare vært det som manglet...at du sol-brente deg skikkelig...ha, ha...itillegg til den elendige ryggen din!!!
Så nå må du love å sitte dønn i ro, med hatt på, på verandaen din!!

Danne sa...

Ja det låter härligt. Ut och njut medans vädret tillåter det. Själv har jag också suttit ute halva dagen idag. Var ju på dialys så man missade ju lite men desto skönare när man kom hem. Ha en jättetrevlig kväll.

Kram Danne

HarrietN sa...

Jag använder också hatt numera! Äntligen har jag åldern inne för det!
Dessutom är jag nästan aldrig ute mellan 11 och tre, håller mig i skuggan i så fall. Tyvärr har jag så svårt att tåla solskyddsmedel, blir både röd och uppsvullen. Så det blir mest att har mycket kläder på sig. Men nu söker jag med ljus och lykta efter medel som jag tål......
Jag har ju klarat mig bra, fick ju min första förstadiumgrej nu före jul och den togs bara bort utan komplikationer...då har jag ju ändå ätit medicinerna i 21 år.