lördag, april 04, 2009

Avkopplande dag!

Igår var det en häktisk dag *ler* (i alla fall för mig). Andri ordnade alla ledningarna till ljudanläggningen (så nu är det snyggt). Ja vad gjorde jag, jo jag STÂDADE, från tak till golv och alla fönster putsades. En ordentlig storstädning, då Andri var klar med sitt hjälpte han till och tog badrummet. Sen påskpyntade jag - dukar, påskägg, ljus, blommor och pynt så nu går köket och vardagsrummet i gult. Det vi har kvar är att ta in björkriset och pynta det, känner jag mig rätt så kommer det flera påskpynt (hehe).
Idag ska vi bara njuta och gå på en härlig långpromenad i Drammen. Kommer vi hem lite tidigare så ska jag ordna lite gardiner som jag har kvar i några fönster (byta).
Men det blir en avkopplande och njutfull dag fast det var det igår också, en hälig känsla att orka storstäda hela huset utan att få hjärtklappning och anfådd. Sen var jag fruktansvärt trött i ryggmuskeln men det är bara att bita ihop *hehe*.

Pratade med min fysioterapeut i torsdags och vi kom överens om att jag ska till honom efter påsken och under denna tid ska jag bara ta promenader och sträcka ut ryggen. Han är MYCKET förnöjd med mig och trodde aldrig att jag skulle komma så långt som jag har gjort i min träning på så kort tid (med ett antal avbrott pga infektioner och ryggmuskelinflammation). Ibland är min envishet bra att ha. Måste komma ihåg hans ord då jag känner att det går för långsamt och mitt tålamod tryter.
Men idag ska jag njuta av min promenad och inte se det som träning *ler*

3 kommentarer:

Orchid sa...

Visst ska du passa på att njuta av våren! Det måste vara skönt för dig att märka att du mår så pass bra som du gör!
Du har vunnit en stor seger!
Kram!
Ingegerd

Klara sa...

Hyggelig lesning. Det er viktig å høre på de som kan dette her, og når de sier du er flink, ja så ta det til deg på alle mulige måter.

Danne sa...

Visst är det skönt att få lite gjort. Man mår så bra efteråt. Ha en skön kväll.

Mvh Danne