onsdag, april 15, 2009

Hemma!

Så var man hemma efter en lång dag. Dagen började med kö in till Oslo, resan tog
1 1/2 timma istället för 40 min. Sen var det biopsi och en massa blodprover och samtal med läkare, tx-sköterska och socionom. Alla blodproverna var jättefina cyan var lite lågt så Sandimmunen fick jag höja lite. Mot huvudvärken/högt blodtryck prövar vi nu med blodtryckssänkande medicin - hoppas det hjälper och att orken kommer tillbaka och symtomen jag har försvinner. Mot sömnen får jag pröva mig fram - fick även utskriet insomningstablett - önskar mig i alla fall en veckas god nattsömn, skull orka så mycket mera än dessa 4 timmar jag får/natt nu. Biopsin har jag ännu inte fått svar på men de ringer om det är något och jag tror att den är fin.

Alltså - min dag var jobbig men skönt att gå på kontroll framför allt med så bra resultat. Nu är jag helt kontrollerad igen. Blodprov om 2 veckor för att kontrollera medicinkoncentrationen och kalium samt blodtryck - men det gör jag hos fastläkaren/husläkaren. Känner bara för att gå ut och pyssla med tomten men jag avvaktar tills i morgon.
En bra dag har jag alltså haft!

4 kommentarer:

Orchid sa...

Tänk så skönt att allt gick bra!
Njut av tomten i morgon!
Kram!
Ingegerd

Åshild sa...

Godt å høre!

Rune Eide sa...

Jeg synes å kjenne igjen noe av dette. De bivirkningene har jeg også vært plaget med - men det meste gir seg over tid.

God bedring!

Anonym sa...

Va skönt att allt var bra!
Hoppas du har fått sova inatt, själv skulle jag bli tokig om jag inte kunde sova!
Ta det lugnt i trädgår'n.

Kram!