fredag, april 24, 2009

Frivillighetsarbete

Då jag bodde i Sverige var jag med i olika organisationer som just då brann i mitt hjärta - Fotboll - samordnade Marknadsdagen för föreningen en gång/år men det var lång förberedelse för att få allt att fungera, P94 organisatator - jag jobbade mycket fackligt - som huvudsskyddsombud/huvudvernombud -
Här i Norge har det ännu inte blivit något, nu har jag funnit något som ligger mig varmt om hjärtat och som ni kanske förstår så handlar det om information, mina upplevelser och vad jag gått/går igenom när det gäller hjärttransplantation och hur anhöriga hamnar i svåra situationer. Det finns massor med äldre samt barn som kan ge ett ansikte på hjärtsjukdom men har inte sett så många mitt i livet alltså från 30-60 som man som ung kan relatera sig till. Jag skulle vilja med min erfarenhet som patient och hjärtsjuk förmedla till barn/ungdom och medelålders även de som är lite äldre, hur det känns för en "ung" person att vara hjärtsjuk. Kanske vara med på föreläsningar, kanske informera i skolor, kanske på arbetsplatser - det finns säkert mycket att göra.
Jag kan bara informera om min historia och hur jag har tagit mig igenom detta, går fortfarande igenom en massa nya saker..
Jag hoppas den organisationen är intresserad av det jag har att berätta och det jag har lust att ge av mig själv till. Berättar inte vilken utan får jag svar så berättar jag. Håll tummarna att de är intresserade av mig. Âr ju ganska lättsam som person *hehe* det måste ni hålla med om!

2 kommentarer:

bloggberta.blogg.se sa...

Låter fint tycker jag. Det är alltid bra med information av själv drabbade personer. Lycka till med det. Ha en fin helg i Norge Kram

Unknown sa...

KJEMPEIDE!!!!! Du bør nå ut til alle organisasjonene i FFHB, lunge og hjerte, i det hele tatt. Jeg har i lengre tid syslet med samme tanke. hvis noe bra skal komme ut av alle våre harde år da Anne Kathrine var alvorlig syk, så kan jeg godt fortelle om det til alle de som står i "start-gropa" nå.
Så da kan du lage ditt foredrag, så skal jeg lage mitt, også treffes vi på ett eller annet seminar om barne/ungdom/voksen hjerte:-)