onsdag, september 24, 2008

Ensamhet


Idag har jag varit och hämtat recept hos min läkare, åkte även till mitt jobb och träffade några arbetskamrater, roligt att träffa dem. Orkade inte så länge men det var skönt. Har vilat nu en stund och ska snart lägga mig igen.
Har så många underbara människor runt mig såsom mina läkare, sjuksköterskor, släkt, vänner, mina barn och min man. Även fast jag inte orkar träffa dem så vet jag att de finns där.
Ensamheten kommer ändå krypande inom mig, en ensamhet som är så svår att förklara,en ensamhet som är tung och oviss, en ensamhet om saknad, en ensamhet om längtan, en ensamhet som bara finns inom mig och gör ont, en ensamhet i önskan om ett normalt liv. Jag vet att jag inte ska känna så men den ensamheten gör sig ständigt påmind.

4 kommentarer:

Marina sa...

Hejsan!
Tack för att du besökte mig det blev jag jätteglad för. Kul att få träffa människor som sitter i samma sits som mig.Vill gärna följa med på din resa mot ett nytt hjärta om jag får.
Skickar många kramar till dig.
Marina ( Klimpfjäll i vårat hjärta)

Maggan sa...

Trevlig fredagsmorgon önskar jag dig.
Är själv lite mer pigg och njuter, får passa på så länge det varar.
På tal om ensamhet som du har skrivit så fint om så tror jag att det hör till när man blir rejält sjuk.
Man inser då att man faktiskt är ensam oavsett hur många man har omkring sig. Allt det där som man behöver ta sig igenom både fysiskt och andligt tar verkligen musten ur en och då kommer den smygande ensamheten. Fast man har sin man som ligger och sover och finns tillgänlig om det skulle behövas så finns det vissa saker som andra helt enkelt inte kan tillfredställa.
Antar att det är den ensamheten du menar?
Kram och trevlig helg önskar jag dig.
Maggan

Marina sa...

Hejsan!
Det är precis så som jag känner det. Ibland är det jobbigt att förklara för männsikor hur trött jag är och inte orkar så mycket. Hoppas att du får en härlig helg.
Kramar från Marinas

Anonym sa...

Man kjenner så ekstra godt på den mentale ensomheten når man ikke har mulighetene og valgene tilstede, hverken psykisk eller fysisk. Skjønner godt hva du mener selv om jeg aldri har vært sånn sjuk som du er, vennen.