måndag, september 22, 2008

Solen

Idag skiner solen, nu önskar jag att jag orkade ta en promenad i solen. Har i och för sig rullstolen men orkar inte rulla den själv.
Idag ska jag i alla fall försöka sitta ute på terassen och få i mig lite av D-vitamin, får gå in och lägga mig och sen gå ut och sätta mig igen. Tur att jag har terassen, har sol från morgon till kväll.

Gårdagen blev en fm i duschen, A fick hjälpa mig och torka mig och sen var det att vila hela dagen efter detta. Åh vad jag längtar tills jag kan stå flera timmar, torka mig själv, ordna håret och ge kroppen fuktighetskräm.. Allt på en gång... men snart så blir det min tur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejen!!
Jag vet precis vad du menar med duschen... jag tycker oxå att det är jobbigt,tvätta håret och raka benen är värst. fast jag behöver inte hjälp på samma sätt som du, än..
Ha en bra dag på verandan!
Kram.

Maggan sa...

Även jag klarar mig själv ännu men det finns ju en oro för den där dagen när man inte orkar alls.
Skrev du om håriga ben? Oj, mina får nog gå i ide nu inför hösten och vintern. Tänkte att jag skulle raka dem när min donator är utredd och vi har en tid för operation.
Kram Maggan