torsdag, september 11, 2008

Hemma igen!

I går kom jag hem från sjukhuset. Simdaxkuren perifert gick jättebra, men känner att det sker något i kroppen som inte går att förklara, blir orolig i kroppen ibland fryser jag innombords och ibland blir jag riktigt varm men den gör att jag mår bätte efteråt. Urinkatetern accepterar jag nu (fast det är inge roligt att ha), de måste hålla koll på mina njurar och jag vill att de ska fungera så då får jag bara acceptera det.

Har fortfarande ingen matlust och ett konstant illamående, men fick i mig lite soppa och vatten.

När Simdaxen hade gått in så fick jag ligga några timmar för att se att mitt blodtryck höll sig på en acceptabel nivå, om det var för lågt så fick jag en annan medicin som skulle hjälpa upp trycket. Som lägst var trycket 43/17, då mådde jag bara otroligt illa men annars kände jag inget - de gav mig medicin och strax var det uppe i 78/45. När blodtrycket låg strax över 80 så gick jag upp på toaletten med lite hjälp, kände inget speciellt bara trötthet. Gick sen hem - jag vet att blodtrycket stabiliserar sig så det kommer ligga runt 90 i övertryck..

Denna gång känner jag mig inte lika pigg som tidigare gånger och varje gång jag får den så känns det som jag får sämre effekt men samtidigt så är jag alltid piggare än då jag kom in. Denna gång så blev jag snabbt mycket sämre och jag är glad att "min sjuksköterska ringde då hon gjorde" men samtidigt lite arg på mig men trodde inte det skulle bli en så snabb försämring - så har det aldrig varit tidigare.

Nu är jag i alla fall hemma och har fått i mig lite soppa till frukost.

Inga kommentarer: