måndag, september 08, 2008

Det kom ett telefonsamtal

Som vanligt går jag upp 8 på morgonen, medicindosen ska intas. C:a 20 över 8 ringer det på min mobil, som jag självklart inte har med mig på "damrummet". Ringer upp nummret och det visar sig vara "min sjuksköterska". Jag hade kanske tänkt att ringa henne denna vecka beroende på hur jag mådde, jag har ju mått sämre tidigare så idag hade jag faktiskt inte tänkt ringa men någon kom alltså före mig. Hon ska återkomma då hon pratat med läkaren vilken dag jag ska komma in för Simdaxen. Hm Hm. Vet att jag blir piggare av Simdax men "vill" inte, nu är jag som ett trotsigt barn. Inte mycket complience där inte.. fast jag vill ju bli frisk och då gäller det att hålla mig så pigg det går och det blir jag ju med Simdax..och nu kanske det inte har med Simdax att göra längre(fast den är obehaglig) utan kanske snarare att jag inte vill ligga på sjukhus, blir påmind om att jag är så sjuk som jag är...
En tanke jag har; kan de inte uppfinna dem i tablettform som man kan ta varje dag hemma såsom all annan medicin,

I och för sig är det lite lättare nu när jag får medicinen perifert, jag får ha på mobiltelefon och jag får ha DVD så jag kan titta på film ibland (1 1/2 meter ifrån apparaterna måste jag ha dem).

Önskar mig lite besök på hjärtintensiven då tiden går så fruktansvärt långsamt men har lite svårt att be om det. Sen ligger jag bara 24 timmar men de blir såååååååååå långa.

Det var kanske inte den telefonsamtalet jag önskade mig på min födelsedag men samtidigt så vet jag att jag mår bättre efter..

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS på födelsedagen!!!
Barbro