söndag, september 21, 2008

Söndag

Igår sov jag nästan hela dagen - vaknade för att ta min medicin sen gick jag och sov. Har även sovit gott i natt.

Sen jag blev sjuk så har min hörsel på högersida blivit sämre, har inte sagt något om det till någon. Har inte kunnat prata i telefon om jag haft luren på höger sida, inget att gnälla om, har trott att det ska gå över. Ganska skönt när man sover, man hör inga oljud (förrutom mitt eget surrande i huvudet).
Vaknade nu på morgonen och nu känns det som jag inte hör något på vänster öra också, låter som TV och A pratar i en bubbla. Tror nu att det är på tiden att undersöka vad detta är så jag ska maila min läkare på VC. A sa nu på morgonen, kanske är det därför jag pratar lite högt (det har han aldrig sagt tidigare). Kan detta vara en del i min sjukdom eller är det så att jag även håller på att tappa hörseln?

Idag ska jag försöka mobilisera mig till att gå in i duschen - drar lite på det för jag vet hur trött jag blir efteråt även om A hjälper mig att torka mig. Han har sagt att han kan duscha mig men någon måtta får det vara. JAG vill SJÄLV..

1 kommentar:

Maggan sa...

Hej jag smiter in här till dig via Ninas blogg, Maggan heter jag och känner så väl igen mig i allt du skriver om tröttheten och det där med att duscha. Än går det bra men tvätta håret har blivit en sån där sak som jag jämt gjorde förr men nu för tiden väntar och väntar på rätt dag med lite mer energi. I veckan som gick hade jag två läkarbesök inbokade och tänkte "nu går jag ner till frissan och tvättar och fönar håret". Men det blev för mycket så jag tvättade det själv som vanligt.
Ja, banne mig jag vill alltid mer än jag orkar men tänker inte ge upp utan kämpar på bäst sjutton jag kan.
Det är ju så när man är sjuk att det är mycket som är upp till en själv. Visst finns det stunder när jag bara inte orkar... då lägger jag mig ner och bara sover och sover...
Varma kramar och önskan om en trevlig måndag får det väl blir eftersom helgen är slut.