lördag, september 06, 2008

Var glad

Något som ¨min¨sjuksköterska försöker få mig att tänka. Var glad för att du orkade med ¨det¨ idag och inte bli arg för att jag inte orkade mera. Jag tar ett exempel; Jag såg fläckar på golvet som jag irriterade mig på en dag med innobords ilska så tog jag skurborsten och tog bort dem - det tog tid och jag orkade bara göra det.. Blev arg på mig själv att jag inte orkade skura hela huset istället för att vara glad för att jag klarade ta bort fläckarna.

Det är svårt att vara glad för så "lite" men för mig är det en hel dags arbete är helt slut efter jag gjort det. Bara att gå in och duscha är ett helt företag för mig, blir så fruktansvärt trött av det.

Från att vara en aktiv självständig människa som bara "choffsat" (de som känner mig förstår detta ord som betyder "bara att fixa, inga problem") till en som ska vara glad för att man orkar tömma diskmaskinen - det är lite svårt för mig mentalt att få in det i mitt huvud.

Men jag måste och ska försöka tänka på det lilla jag kan göra vissa dagar och vara glad för det.

Inga kommentarer: