tisdag, september 16, 2008

Tisdag

Idag har jag haft en lite sämre dag men det gör inte så mycket då jag haft några bra dagar. Har sovit en del idag och känner mig lite slapp. Har gått upp ännu ett kg sen igår och det kan jag inte förstå.....nu ökar jag vätskedrivande lite.

Dessa dagar som jag varit pigg har jag försökt rensa lite ogräs, men har inte gjort alla samtidigt utan en halv rabatt i taget sen orkade jag inte mer. A ska hjälpa mig och sätta ner vårlökarna.

Orkade inte köra bil idag till vårdcentralen och ta prov men i morgon måste jag ta det provet.. Fick förresten ett brev från lokalsjukhuset idag, från provtagningcentralen. Blodprovet som jag tog igår måste jag komma tillbaka och ta IGEN på grund av "teknisk fel". Jag blir så "trött". Tycker att det räcker att ta blodprov 1 gång i veckan men denna gång blir det 3, 2 på sjukhuset och 1 hos vårdcentralen.. Jag som har så ont i mina kärl redan och ont av allt plåster... hmm
För vem som helst skulle detta säkert inte vara "jobbigt" men för mig som har mitt "andra hem" inom sjukvården nu är en sån liten sak irriterande men men det är inget jag kan påverka.

Inga kommentarer: