måndag, september 08, 2008

Tisdag

I morgon kl 08.00 så ska jag befinna mig på akutmottgningen för inskrivning och sen upp till hjärtintensiven för Simdaxkur.
Nu har jag lite tungt, hostar, tungandad då jag pratar i telefon alltså även i vila. Ingen matlust men lite Sushi har jag ätit i kväll.

Under 24 timmar får jag medicinen perifert (hoppas det fungerar så jag slipper CVK). Under dessa timmar så kontrolleras hjärtverksamhet och njurfunktion ordentligt samt hur jag mår. Âr helt trygg att åka dit och många av personalen känner mig sen tidigare så vi har lärt oss när jag får biverkningar.
När jag är där blir jag verkligen påmind om hur sjuk jag är egentligen, sen är det lite obehagligt då Simdaxen sprider sig i kroppen, går inte riktigt att förklara..

Oftast så sover jag bort första dagen, men får ha DVD så jag tar med mig lite filmer, det kan bli lite långtråkigtr annars då jag är "kopplad" till sängen med EKG, kateter och "nålar" och slangar.
Andra dagen så titta jag på medicinen och hoppas att snart är den slut samtidigt som jag vet att jag sjunker lite i blodtrycket men det parerar vi med annan medicin som ska trappas ner. Har jag fungerande urinproduktion och stabilt blodtryck så får jag gå hem och det brukar bli på em.... Tidigare har jag i princip tjatat mig hem men nu tar jag det lite lugnt tills läkaren kommit in och tittat till mig. Redan den dagen är jag mycket piggare men c.a 3 dagen...*ler* då känner jag hur dåligt jag har mått.
Man skapar också en tolerans mot att må dåligt så man känner oftast inte hur dåligt man mår förrän man är lite piggare...

Detta var sista inlägget på några dagar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till! Hoppas det blir bra med dig. Hade jag bott närmare hade jag kommit och hälsat på dig, men du vet ju hur det är. Hoppas ändå att du blir lite bättre nu!
Kram, Jenny.

Anonym sa...

Hei gumman - tenker masse på deg! Håper Simdaxen får deg litt bedre igjen:o)