onsdag, september 17, 2008

Fysisk aktivitet

Idag har jag en bra dag. Har suttit på terassen och njutit av vädret. Plockat in lite till förrådet. Åh vad skönt att aktivera de få musklerna jag har kvar. Det blev inte mycket gjort men jag ska vara glad över de lilla jag orkade och det är jag.

Var in och tittade i vårt träningsrum och bara längtar tills jag kan använda dem och bygga upp min kondition och styrka igen. I somras gjorde A ordning ett rum med musik, cykel (hade sen tidigare), crosstrainer (min önskan), styrkebänk samt en del småsaker så jag sa ha något att träna med vid rehabiliteringen. Inte alltid lika roligt att vara ute och träna på vintern.
Rummet blev jättebra det enda som saknas nu är speglarna (så jag kan se mig komma iform igen *ler*.

Jag hoppas att jag har tur att få ett nytt hjärta innan garantin går ut på dessa maskiner *ler*..

Har bestämt mig för att skriva ner hur mycket vätska jag får i mig (har annars det i huvudet) men då jag går upp i vikt så kanske det kan bero på vätskan. Måste i alla fall kontrollera min dagliga mängd noggrant. Något som jag upptäkte igår var att Varma koppen/Rett i koppen innehåller mycket salt 1g/100g soppa. Dessa måste jag sluta med, det är det jag har tillfört som nytt då jag tyckte det var smidigt att bara värma vattern. Där kan jag ha boven i dramat..
Sen ringde jag min sjuksköterska och frågade ang blodproverna, om jag behövde åka och ta nya då det blev "tekniskt fel" igår. Jag slapp!!Vet också att mår jag sämre så ringer jag bara och de tar nya prover. Tagit INR hos husläkaren och det blir ingen mera bilkörning för mig på ett bra tag, känner att det inte är rätt fast jag mår bra idag.

Har alltså en skön dag idag. Nu ligger jag i soffan och känner mig nöjd att ha orkat använda lite muskler (bara lite) *ler*

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei kjære vakre kvinne:) Da har jeg kommet meg inn på siden din, og leser med fornøyelse alle dine tanker og refleksjoner. Med et smil om munnen og en liten tåre i øyet. Jeg tenker på deg hver dag, skal du vite:)

Klem "søster" Irene på Med.Int